+1-778-834-5353 info@namaroopa.com
Select Page

  1. Program for these notes : https://www.youtube.com/watch?v=TSF4ml9oyS0
  2. අනිච අනත්ත වචන පැහැදිලි කරගන්න්න.
  3. සත් තිස් බෝධි පාර්ශ්වික ධර්ම නිකම්ම වඩෙන දෙයක් – කරන්න තියෙන්නේ අනිත්‍ය දුක්ක අනත්ත ස්වභාවය තෙරුම් ගෙන ඒ පිලිබද ඥානය
  4. ආශ්වාදය හැදෙන්නේ පටිච්ච වූ විටයි. පටිච්ච සමුප්පන්නව ආශ්වාද නිර්මාණය වේ. පටිච්ච සමුප්පන්න නිරෝධයෙන් ආශ්වාද නිරෝධ වේ. උදා උනා වැය උනා.
  5. අනිත්‍ය වී යන බව තේරුම් ගැනීමයි කල යුත්තේ.
  6. අනිත්‍ය වැඩීම -> උදය වැය වැඩීම -> පටිච්ච සමුප්පාදය තේරුම් කර ගෙන නිරෝදය වැඩීමයි -> ඒ ගැන අවබෝධය වර්ධනය කර ගැනීමයි.
  7. සත් තියි බොධි පාර්ශ්වික ධර්ම වඩන්න තියෙන දෙයක් නෙවෙයි. වැඩෙන දෙයක්. අනිත්‍ය දුක්ක අනත්ත ස්වභාවය මෙනෙහි කරන විට. එකම දේ ආකාර 37කට කියල තියෙන වා.
  8. දුතීය අසංඛත වග්ග.
  9. රාගක්කය යනු රාගය ගෙවනවා නෙවෙයි.
  10. සමතය යනු – ? සම අත. පංච නීවරන සමත කරන නිසා සමත යැයි. කියනු ලැබේ. සමත යනු (නෙත්තිප්‍රකරණය) වස්තුකාම ක්ලේශ කාම දෙකෙහි ආශ්වාද, ආදීනව  නිස්සරනය දැකල විදර්ශනා කිරීම (දෙ-අයවැය දැකීම) සමතයයි.
  11. බුද්ධ ශාසනයේ සමතයත් විදර්ශනාවත් යැයි දෙකක් නැත. තියෙන්නෙ සමතයයි.
  12. සවිතක්ක සවිචාර මිදෙන පැත්තට හිත හදයි. විතක්ක විචාර නොවෙයි.
  13. දුටු නිවනේ හිත පිහිටුවනවා – අවිතක්ක අවිචාර සමධිය.
  14. ඉහත වේදනාව දෙසරයක් කියා ඇත. පලමුව ඇත්තේ පංචස්කන්ධය ගැන වේදනාවයි. දෙවැනි එක පංච උපාධානස්කන්ද වේදනාවයි.
  15. මේ හැමතැනම සතර දැහැන් වැඩා නිවන්  අවබෝධ කිරීමයි දේශානා කරනු ලබන්නේ.
  16. ස-අද්දා — සද්දා -සංඝයා කෙරෙහි (කල්‍යන මිත්‍රයන්) ඇදී සිටීම.
  17. හිතේ සිතුවිලි (විතක්ක විචාර) ජනිත වීම ඉබේ (auto-pilot) ද? සිතුවිලි අභිසංස්කාර කරන විදිය දැක ගන්න. අභිසංකාරන වැඩපිළිවෙළ නතර කරගන්න පුලුවන් ඊට යොදන වීර්‍යයයෙන්, අභිසංස්කාර නතර කර ගත හැකිය.
  18. නිරෝධ යනු කර කර ඉන්න වැඩේ නතර කරන එක මිසක් – තවත් කාන්න තියෙන අලුත් වැඩක් නෙවෙයි.
  19. සම්මා සමාධියෙන් ඕන වැඩක් කළ හැකියි.
  20. මුසාවාද යනු බොරු කීම නොවෙයි. අනිත්‍ය දුක්ක අනත්ත දේ නිත්‍ය සුක ආත්ම ලෙස වාද කිරීමයි.
  21. වඩන්න තියෙන්නේ එකයි. එවිට මේ 37ම වැඩෙනවා.