පහත සඳහන් කරන්නේ නිරපේක්ෂත්වයේ-මග අටවන ධර්ම සාකච්ඡා මාලාවෙන් සකස් කරගත් සටහනකි.
Search Engine Indexing පහසු කිරීම සඳහාත්, සොයා යන්නෙකුට ඉක්මනින් අදාල කාරනය නැවත බලා ගැනීම පහසු කිරීම සඳහාත්, අවශ්යනම් මතක තියාගැනීම සඳහාත් මේ සටහන යොදාගත හැකිය.
These text are a note coming from Nirapekshathwaye Maga Season 08.
Following text is to ease indexing process of search engines or to help some one seeking dhamma to look up each section faster or (if needed) to memorize certain sections to aid their practices.
සෝතයට අධි වචන මොනවාද?
මෙතැන “ඒ මේ ආයුශ්මත් තෙමේ මෙබඳු නම් ඇත්තේ ….”
ඒවක්යය කන්ඩය කුමක් සදහා ද?
එහම් තණ්හාවට ද යෙදේ.
එනම් තැනට අනුකූල අර්ථය ගත යුතුය.
Play this part on YouTube
කය ධරම අය කරන තැන – කය වේ. (ඒ සක්කාය නිරුක්ති යෙදීමට අනුවයි).
Play this part on YouTube
some are sleeping ද?
සං කියන්නේ එකතු වීමයි.
එනම් තණ්හාව දෙ-ආකාරයි.
නිවනෙහි මැනවින් ඇලුනු සත්ත්ව තෙමේ සියලු දුකින් මිදේ.
මා-වෙන පැත්තට බැදීම නිවනට මුලයි.
රහතන් වහන්සේ ඉවත් කරන්නේ අභි-සංකාරයි.
තණ්හාව සහ පටිච්ච මේ දෙකම එකම තේරුමයි.
තණ්හාව දුක්ක සමුදය කිව්වත් පටිච්ච දුක්ක සමුදය කිව්වත් මේ දෙකම එකයි.
අභිනන්දන කියන්නේ හොද වචනයක් නෙවෙයි.
ගති රුව, ගති ගඬ, ගති ගුණ මේ කාරණා එකට අත්වැල් බැඳී ඇතිබවට භෞතික විද්යාවෙන් තරමක් පැහැදිලි කර ගත හැක.
Pyro-Board experiment
එක එක සංඛාතයට අනුව ගින්දර හැඩට වෙනස් වෙනවා. ඒ හඩට හරි යන්න ගති රුව, ගති ගුණ පවතිනවා. විවිධ සංඛ්යාතයට අනුව වෙනස් වෙනවා.
එක හඩ-කදි එකම හැඩය තියෙන්නේ
මේවා ඵල. මේ එක එක ඵල වලට එක එක හේතු තියෙනවා (සංඛ්යාත තිබ්බා වගේ).
බල්ලා හැදෙන හේතුවෙන් මිනිහා හැදෙන්න බෑ.
ඡ-කර-ගත් (වරද්දා ගත්ත) ධර්ම පවත්තා ගත්ත විදිය – ධම්මඡක්කපවත්තන සූත්රය
Play this part on YouTube
රූපය පෙන පිඩක් වගේ (පේන පිංඩුපන සූත්රය) – රූපයේ අසාරත්වය දැක නිවන් දකී — මෙය සූත්රය වැරදියට තෝර ගත් වැරදි මතයකි. රූපය ඇති වෙන නැතිවෙන බව දකින්න කිව්වා නෙවෙයි. රූපයේ අසාරත්වට දකින්නයි කිව්වේ.
පටිච්ච සමුප්පාදය තුල රූප ගන්ධ … නැත. පටිච්ච සමුප්පාදයට අයිති නැත. මෙනෙහි කරන්න කිව්වේ පටිච්ච වන ක්රියා දාමයයි.
මෙසේ මේ හේතුව ඇති කල්හී මේ ඵලය වෙයි… එතැන් සිට කොටසයි මෙනෙහි කරන්න ඕන.
රූපය ඇති වෙන හැටි දකින එක නෙවෙයි, රූපය ගැන රෝන්දය නවතනවා එවිට නිරෝදය වෙනවා.
Play this part on YouTube
ඛය දේට ආශා කිරීම, ලෝකය අමාවක් සේ ගැනීම, නාක දේ හෙවත් දස අකුසලය ඇසුර, දිවි අන්තයෙන් අයින් වෙන්න, වැරදි දේ මත පිහිටා සිටීම.
සිල් කිව්වම ඔක්කොම හොදයි ද? බලු සිල් ද ඇත.
කයේ පෙලීමකට හිත තියාගෙන ඉන්නවා. ඉතින් මීට අනුව උප්පත්තිය දැවෙන පෙලෙන තැනක යි.
උරග ජාති
මත්ස්ය ජාති
කරදිය – ද්වේශ සහගත ගති.
ලුණු – ලූ+උනු – ඉවත් වූ හොද දේ
ශාක වර්ග
මේ බලන්න – කියෙව්වාම තේරුම් යනවා නමුත් භාශාවේ සීමිත බව නිසා භාශා රීති අනුව ලිවිය නොහැක.
පහක් බේරේ පහක් බේරේ.
වචනයක් යනු ඵලයකි. ඒ වචනයේ නිරුක්තිය ගත්විට ඒ වචනයට හේතුව හමුවේ.
Play this part on YouTube